TEMPO
Myšlenkově se časopis přihlásil k odkazu Otokara Březiny, jemuž byl věnován i úvodní blok studií s bohatým fotografickým doprovodem. Motem programového úvodu se stala Březinova slova „je stálé společenství mrtvých, žijících a ještě nenarozených“, zdůrazňující nutnost vnímání české a moravské kultury v její kontinuitě. Přimknutí ke křesťanské tradici pak signalizovala modlitba Svatý Václave, následující hned za programovým prohlášením. Do rozsáhlého bloku věnovaného osobnosti a tvorbě Otokara Březiny přispěl Otakar Fiala kritickým rozborem básně Návrat a Miloš Dvořák studií Mír Otokara Březiny, rovněž zde byly otištěny ukázky Březinovy poezie a jeho překladů.
Autory veršů ve sborníku byli Jan Dokulil, Ladislav Dvořák, Ivan Jelínek, Milan Kučera, František Daniel Merth, Stanislav Mráz, Josef Palivec, Ivan Wernisch aj. Vedle rozsáhlejších bloků z poezie Bohuslava Reynka, Andreje Stankoviče, Josefa Topola zde byla otištěna skladba Jana Zahradníčka Znamení moci a ukázka z básnického „románu“ Jiřího Kuběny Zpěv tříkrálový Hora Ruit. Výběr básní byl doplněn ukázkami ze starší české literatury (staročeští anonymové, Adam Michna z Otradovic) i z klasiky obrozenské (Čelakovský, Erben, Mácha, Polák) a novodobé (Dyk, Weiner). Próza a esejistika byla ve sborníku zastoupena texty Václava Havla, Miroslava Holmana, Josefa Šafaříka, Pavla Švandy a Demlovým textem Stenografický záznam nočního snu z 31. XII. 1960. Věra Linhartová přispěla studií o výtvarníku a básníkovi Jindřichu Štyrském. Vedle původních textů uvedl sborník i několik překladů (Paul Claudel, Max Jacob, Novalis, Sigibert z Gembloux).